۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

آموزش روشی جدید و ساده برای شعار نویسی

حتما تا به حال به تبلیغ هایی که در کف پیاده رو ها ریخته شده توجه کرده اید. چرا ما نتوانیم چنین کاری را به عنوان یک حرکت خوب و با امنیت بالا  انجام بدهیم ؟ یعنی ریختن برگه های شعار نویسی شده در کف خیابان.

اگر ما  برگه های کوچک شعارنویسی شده ای در اختیار داشته باشیم که قابل حمل باشد و به آسانی در جیب لباسمان جا بگیرد، می توانیم بدون اینکه جلب توجه کرده باشیم تعدادی از این برگه ها را در هر کجا که هستیم به آرامی از جیب خود به بیرون بریزیم و محل را ترک کنیم.

بر این اساس در ادامه روشی ساده برای تهیه چنین برگه هایی به همراه تصاویر مربوطه ارائه شده است. 

روش کار:

وسایل مورد نیاز :

در پیاده سازی این روش موارد زیر مورد نیاز است:
1- یک دستگاه کامپیوتر
2- نرم افزار ویرایش متن و یا تصویر ( Photoshop, Word, Excel, ... )
3- کاغذ A4
4- پرینتر ( چاپگر )

در مرحله اول ابتدا ما نیاز به طراحی در یک محیط نرم افزاری مناسب با قابلیت رسم گرافیکی داریم. محیط هایی مانند Photoshop, Word, Excel, ... و یا هر نرم افزار مشابهی که بتوان با آن یک صفحه A4 را به کمک خط کشی به چند بخش مساوی تقسیم کرد.
مشابه با آنچه در شکل زیرمشاهده می شود ( بدون در نظر گرفتن نقطه چین ها )





در مرحله بعدی باید شعارهای مورد نظر در خانه های ایجاد شده نوشته شوند یعنی در مکان هایی که در تصویر بالا با نقطه چین مشخص شده اند ( بجای این نقطه چین ها شعارها را بنویسم )


قابل خواندن در یک نگاه !

نکته مهمی که در نوشتن شعارها باید به آن توجه شود اندازه حروف و به اندازه کافی درشت بودن نوشته ها می باشد. به آن جهت که این شعارها باید در یک نگاه قابل خواندن باشند ( مانند استفاده از فونت بزرگ و برجسته ای مثل  Titr  و یا  Jadid ) 

 در تصویر زیر نمونه ای از نوشتن یک شعار نمونه نشان داده شده که در نوشتن آن از فونت Titr  استفاده شده است :




بعد از اینکه تمام خانه ها را به همین صورت نوشتیم حالا باید طرح را به روی هر دو طرف کاغذ پرینت ( چاپ ) کنیم

در آخر کار هم کاغذی را که در دوطرف آن طرح بالا را پرینت ( چاپ ) کردیم  از قسمت های خط کشی شده برش می دهیم.

اکنون توانسته ایم 8 برگ پشت و رو شعارنویسی شده و با اندازه مناسب جهت حمل را به آسانی تهیه کنیم و می توانیم آنهارا با امنیتی بالا در هر کجا که باشیم از جیب خود بیرون بریزیم  بدون اینکه نگران به پشت افتادن برگه ها باشیم چون شعار مورد نظر  در هر دو طرف آن چاپ شده است.

توصیه امنیتی :
جهت بالا بردن امنیت این حرکت از حمل تعداد زیاد این برگه ها جدا خود داری کنید. در هر مرتبه از اجرای این حرکت تعداد کمی از این برگه ها را همراه داشته باشید. بهترین حالت  برای اجرای این حرکت آن است که تمام آنها را در یک مرحله بیرون بریزید.


چنانچه هموطن عزیزی برای طراحی این روش با مشکل روبرو می باشد، می تواند شعار های مورد نظرش را در نظرات این بخش بنویسد تا پس از تهیه، آدرس ( لینک ) طرح آماده شده جهت استفاده ایشان و دیگر عزیزان در قسمت نظرات همین بخش قرار داده شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر